Kezdőlap » GALÉRIA » Borítótervek » Keréknyomok borítótervei

Keréknyomok

borítótervei

Sorozatunk első részeként a most megjelent Keréknyomok folyóirat (2022/14-es szám), Ivanics Zsolt grafikus által tervezett borítóterveit mutatjuk be, az ő gondolatait idézzük. Végig követhetjük a tervezés fázisait, amiben – eltekintve a belívek fejlődésétől –, többlépcsős fokozatokon keresztül jutottunk el a jelenlegi dizájnhoz. A borítók kiterített formában láthatóak, értelem szerint a jobb oldalon látható a külső fedlap, bal oldalon a hátoldal.

A folyóiratról, teljes szöveggel olvasható cikkekről bővebb információ itt található.

1. Az első verzión egy kréta-olaj alapozású csiszolt vászon látható. Erre elhelyezve egy tibeti tsakli-sorozat nyolc képe olvad a háttérbe. A lap alján egy a sarnathi múzeumban fotózott buddha fejet láthatunk, ami mögött – vegyük észre –, a Prabhamandalaként a folyóirat halvány logója figyelhető meg.

2. A második verzió – közel a végső megoldáshoz, három átlátszóra állított és egymásra helyezett sárga képet tartalmazott, elhalványítva, majd a folyóirat logóját.

3. A harmadik verzióban a sárga alap egy rizspapírra lett cserélve.

4. Tibeti jellemvonások akvarellpapíron.

5. Egy elgondolás az egyszerűsítő megoldások közül: pantone alapszín, rajta fehér elemek. A címoldalon megjelenő szöveg nem volt elég jó elgondolás.

6. Egy újabb mértéktartó variáns: alapszín, rajta sötét elemek. A folyóirat neve alulra került.

7. A következő terv színeit az angol utazási magazinok színvilága inspirálta, ami illusztrációk nélkül, de a Keréknyomok erős logókiemelésével valósult meg. Ezek a pasztell színek jól variálhatók.

8. A USZÓ-i elvonulási központ vezetőjének Szeremley Leventének ittjártakor megtetszett a grafikus tervező Ivanics Zsolt szobája falának mész festése, a textúra egyszerűsége és a megvilágítástól mégis finom árnyakat adó jellege – így elkerülhetetlen volt egy zen stílusú borító megtervezése is.

9. A végső Keréknyomok fedlap megvalósítása előtti utolsó fázisban mindenki egyetértett abban, hogy grafikájában témasemleges rajzolat valósuljon meg, lehetőleg finom színárnyalatok nüansznyi tónuseltolódásából felépítve.

10. A végső verzió, tükrözve az elképzeléseket, lehetőséget nyújt a későbbi színvariációk kialakítására is.