Kezdőlap » GYŰJTEMÉNYEK » Folyóiratok » Zen tükör magazin » 2024/23 » 11_Dobosy_Hogyan_tanitsunk

ZEN TÜKÖR

2024 (Vol. 23.)

Dobosy A. (2024) Hogyan tanítsunk, avagy a tanítás művészete. Zen Tükör, (23), p.48-52. DOI 10.56328/ZenTukor.23.2024.11

Absztrakt:

„Ez a tanulmány a tanulással és a tanítással foglalkozik, azzal, hogy hogyan tanítsunk, mi is a jó tanítás, és hogyan érdemes tanítani? Igyekszik több különböző oldalról megközelíteni a témát. Olyan kérdések is felmerülnek, hogy miképp lehet művészet a tanítás, vagy hogyan lehet hatékony egy tanítás, mitől jó egy tanító. Igy nemcsak a tanítás folyamatára, hanem a tanítóra is vonatkozik a felvetés. Hogyan érdemes tanítani? Ezt a kérdéskört igyekszik a cikk körül-járni. Bemutat két az állatvilágban is létező tanulási és tanítási helyzetet, melyeket a modern oktatási folyamatban alkalmazva javíthatja az tanulás és a tanítás sikerességét.”

Kulcsszavak:

Tanulmány, buddhista szempontok az oktatásban, modern oktatási elvek, tanulás, tanítás, az oktatás művészete, zen, zen buddhizmus, buddhizmus