BEIRATKOZÁS

Beiratkozás nélkül igénybe vehető alapszolgáltatások:
– a Könyvtár látogatása
– nyilvános olvasói terekben elhelyezett gyűjteményrészek helyben történő használata
– számítógépes katalógus használata
– információ a könyvtárról, és a könyvtári rendszer szolgáltatásairól.

Beiratkozás

  • A Tan Kapuja Buddhista Főiskola Szakkönyvtára korlátozottan nyilvános könyvtár.
  • Teljes körű szolgáltatásainak igénybevételére jogosult olvasója lehet a Főiskola és az Egyház valamennyi közösségének tagja, oktatója, munkatársa, hallgatója, aki a könyvtárhasználati szabályokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
  • Korlátozott, csak helybeni használatra, egyes állományrészek kölcsönzésére jogosult olvasója lehet minden, az orientalisztika iránt érdeklődő 18 éven felüli személy, más felsőoktatási intézmény hallgatója, kutató, oktató, magyarországi buddhista közösség tagja, aki a Könyvtárba beiratkozik, a könyvtárhasználat szabályainak betartására kötelezi magát és a Főiskolával, Egyházzal kapcsolatban álló olvasók elsőbbségét elfogadja.
  • A könyvtári tagság beiratkozáshoz kötött. A beiratkozás a belépési és az adatvédelmi nyilatkozat elolvasásával, annak  aláírásával, majd a könyvtárhasználó adatainak nyilvántartásba vételével történik meg.
  • ONLINE beiratkozás: rendkívüli időszakokban a Neptun-kóddal rendelkező aktív státuszú hallgatók telefonon vagy e-mailben is kezdeményezhetik a beiratkozást. A kérést 24 órán belül visszaigazoljuk. A későbbiekben az olvasójegy személyesen, a könyvtár nyitvatartási idejében vehető át, ill. az adatvédelmi nyilatkozatot is ekkor kell kitölteni.
  • Szakkönyvtárunk számítógépen tartja nyilván az olvasók adatait, azokat a törvényi előírásoknak megfelelően kezeli, és kizárólag könyvtári célokra használja.
  • A könyvtárhasználó bármikor betekinthet nyilvántartott adataiba. Az azokban történt változást saját érdekében mielőbb köteles bejelenteni, mert a téves adatokból adódó költségek a használót terhelik.
  • A beiratkozáshoz szükséges adatok: név, születési név, édesanyja leánykori neve, születési hely és idő, állandó lakcím, tartózkodási lakcím, ill. bizonyos szolgáltatások igénybe vételéhez e-mail cím, telefonszám.
    A fentieken kívül
    • hallgatók esetében Neptun-kód
    • külső könyvtárhasználó esetén személyi igazolvány vagy útlevél száma.
  • A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok: érvényes diákigazolvány ill. arcképes személyi igazolvány, lakcímkártya, külföldi személyek esetében útlevél.
  • A könyvtári tagság 1 évre szól, azt rendszeresen meg kell újítani. A tagság megújításának alapvető feltétele a könyvtári tartozások rendezése.
  • A könyvtári olvasójegy másra nem ruházható át. Elvesztését haladéktalanul be kell jelenteni. Szakkönyvtárunk az elveszett olvasójeggyel való visszaélés következményeiért nem vállal felelősséget.
  • Szakkönyvtárunkba történő beiratkozás ingyenes.

A beiratkozás és a szolgáltatások igénybe vételének módját részletesen tartalmazza a Szenátus 30/2019. határozatával 2019. május 30-án a Könyvtár Szervezeti és Működési Szabályzatának 1. sz. mellékleteként elfogadott könyvtárhasználati és kölcsönzési szabályzat.