BA képzés – 5. félév

Tantárgyak, irodalmak

Kalu Rinpocse. (2007). A tibeti buddhizmus alapjai: A sokrétű szóbeli útmutatások drágakő ékessége, mely mindenki javát szolgálja önmagához mérten. Filosz Kiadó.

Karma Chagmé. (2000).  Naked Awareness: Practical Instructions on the Union of Mahamudra and Dzogchen. Snow Lion Publications.

Morley, Ch. (2018). Éber álmodás: Hogyan válj tudatossá az álmaidban? Bioenergetic Kiadó.

Szakjong Mipham. (2009). Hogyan tegyük szövetségessé az elménket? Filosz Kiadó.

Tenzin Wangyal Rinpócse. (2011). A szakrális test felébresztése: A légzés és mozgás tibeti jógája. Bioenergetic Kiadó.

Tájékoztatóban:

1. Kalu Rinpocse 2007. A tibeti buddhizmus alapjai. Budapest: Filosz.
2. Karma Chagmé 2000: Naked Awareness. Practical Instructions on the Union of Mahamudra and Dzogchen. Ithaca: Snow Lion Publications.
3. Morley, Charlie 2015. Éber álmodás. Budapest: Bioenergetic kiadó.
4. Szakjong Mipham 2009. Hogyan tegyük szövetségessé az elménket? Budapest: Filosz.
5. Tenzin Wangyal Rinpocse 2011. A szakrális test felébresztése. Budapest: Bioenergetic kiadó

Fehér J. (1997). Nágárdzsuna: A mahájána buddhizmus mestere. Farkas Lőrinc Imre Könyvkiadó.

Tenigl-Takács L. (1997). A jógácsára filozófiája. A Tan Kapuja.

Fehér J. (1994). A buddhista középút filozófiája, Buddhapálita: Múlamadhjamakavritti. In Fehér J. (Szerk.), Tibeti buddhista filozófia (pp. 7-58). Balassi Kiadó.

Végh J. (2015). Nágárdzsuna “Baráti levele”. Keréknyomok, (9), 49-77.

Farkas A. M. (2007). Implikált tudás a létben: Az álajavidzsnyána egy kortárs buddhista értelmezése. Keréknyomok,  (2), 3-29.

Tola, F., & Dragonetti, C. (2004). Being as Consciousness: Yogācāra Philosophy of Buddhism. Motilal Banarsidass.

Tájékoztatóban:

1. Fehér Judit (1997): Nágárdzsuna. A mahájána buddhizmus mestere. Budapest, Farkas Lőrinc Imre
2. Tenigl-Takács László (1997): A jógácsára filozófiája. Budapest, Tan Kapuja.Fehér Judit (1997): A buddhista középút filozófiája, Buddhapálita: Múlamadhjamakavritti. In: Fehér Judit (szerk.): Tibeti buddhista filozófia, Válogatta, fordította és kommentálta: Agócs Tamás, Fehér Judit, Hamar Imre, Horváth Z. Zoltán, Történelem és kultúra 11, Budapest, 1994 (1. kiadás), 1997 (2.kiadás), Balassi Kiadó, pp. 7 – 58.
3. Végh József 2015. Nágárdzsuna Baráti levele. In: Keréknyomok IX. 49-77.
4. Farkas Attila Márton (2007): Implikált tudás a létben. Az álajavidzsnyána egy kortárs buddhista értelmezése. Keréknyomok 2007/2: 3-29.
5. Tola, F. and Dragonetti, C. (2004) Being as Consciousness. Yogacara Philosophy of Buddhism (Delhi: Motilal Banarsidass Publishers).

Yuganaddha Sutta. (2017). In Handful of leaves: Vol 4. An Anthology from the Aṅguttara Nikāya (Thanissaro Bhikkhu, Trans.).  Metta Forest Monastery.

Samādhirājasūtra. (P. A. Roberts, Trans.). (2018). 84000 : Translating the Words of the Buddha. https://read.84000.co/translation/UT22084-055-001.html

Amipa Láma. (1990). A lótusz megnyitása: Szellemi képzés a tibeti szakjapa hagyományban. Orient Press.

Nandamālābhivaṃsa Ashin. (2013). Samatha and Vipassanā. Centre for Buddhist Studies.

Ven. Khenpo Tsultrim Gyamtso Rimpoche, & Hookham, S. (Ed.). (1997). A buddhista ürességmeditáció fokozatai. Orient Press.

Venerable Kalu Rinpoche, & Lama Ngawang (Eds.). (1999).  Tibeti-magyar Dharma szótár. Karma Ratna Ling Dargye.

Tájékoztatóban:

1. Buddhához, vagy a szavait őrző hagyományhoz kötődő alapszöveg (ágama / nikája) AN 4.170. Yuganaddha Sutta: In Tandem MAJJHIMA NIKĀYA III 5. 9 (151.). Piṇḍapātapārisuddhasuttaṃ Samādhirāja Sūtra, Samdhinirmocana Sūtra)
2. Amipa Láma: A lótusz megnyitása (Orient pressz) 1990.
3. Agganyani, Dr. Nandamālābhivaṃsa: Samatha and Vipassanā, 2006.
4. Ven. Khenpo Tsultrim: A buddhista ürességmeditáció fokozatai (Orient Press) 1997.
5. Tibeti-magyar Dharma szótár, Karma Ratna Dargye ling, 1999.

Dobosy A. (2015). Ráfújt hajszál: Zen tánc, zen sajnálkozás, zen ordítás. A Tan Kapuja.

Suzuki, D.T. (1960). Manual of Zen Buddhism. Kessinger Publishing.

Shimano, E. T. (1991). Points of Departure: Zen Buddhism with a Rinzai View. The Zen Studies Society Press.

Tájékoztatóban:

1. Dobosy Antal: Ráfújt hajszál. A Tan Kapuja, 2004
2. Suzuki, D. T. : Manual of Zen Buddhism, 2007
3. Shimano, E. T.: Points of Departure. Zen Buddhism with a Rinzai View, New York, Zen Studies Society, 1991

Körtvélyesi T. (2020). Rövid páli nyelvtan 2.0  [Kiadatlan kézirat]. A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Geiger, W. (1956). Pāli Literature and Language (2nd ed.). University of Calcutta.

The Middle Length Discourses of the Buddha: A new translation of the Majjhima Nikāya (Bhikkhu Ñāṇamoli &, Bhikkhu Bodhi, Trans.; 4th. ed.). (2009). Wisdom Publications.

Eco, U. (1996). Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó.

Collins, S. (1990). On the Very Idea of the Pali Canon. Journal of the Pali Text Society, 15, 89–126.

Tájékoztatóban:

1. Körtvélyesi Tibor 2014. Rövid páli nyelvtan. (jegyzet)
2. Geiger, Wilhelm 1943. Pāli Literature and Language. (Translated by Batakrishna Ghosh) Reprint 1978. New Delhi: Munshiram Manoharlal.
3. Bhikkhu Ñāṇamoli – Bhikkhu Bodhi 1995. The Middle Lenght Discourses of the Buddha. Boston: Wisdom Publication.
4. Eco, Umberto 1991. Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Gondolat.
5. Collins, Steven 1990. On the Very Idea of the Pali Canon. Journal of the Pali Text Society 15 (1990): 89–126.

Terjék J. (2011). A klasszikus tibeti nyelv szerkezeti felépítése: Tibeti nyelvtan (2. bőv. kiad). Damaru Könyvkiadó.

Hodge, S. (2009). An Introduction to Classical Tibetan. Orchid Press.

Rockwell, J. (1991). A Primer for Classical Literary Tibetan (2nd ed.; Vol. 1-2).  Samadhi Bookstore.

mdo mdzangs blun gsung pa po/ ston pa sangs rgyas bcom ldan ’das/ brjod don ni/ las rgyu ’bras kyi rnam gzhag gtso bor bstan pa (1994) [Bölcs és balga]. Tibetan Publishing House.

Eco, U. (1996). Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó.

Tájékoztatóban:

1. Terjék József 2011. Klasszikus tibeti nyelv. Budapest: Damaru Kiadó.
2. Hodge, Stephen 2009. An Introduction to Classical Tibetan. Bangkok: Orchid Press.
3. Rockwell, John, Jr. 1991. A Primer for Classical Literary Tibetan I-II. Barnet: Samadhi Bookstore.
4. 1968. mdo mdzangs blun gsung pa po/ ston pa sangs rgyas bcom ldan ’das/ brjod don ni/ las rgyu ’bras kyi rnam gzhag gtso bor bstan pa/ Dharamsala: Tibetan Publishing House.
5. Eco, Umberto 1991. Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Gondolat.

The Middle Length Discourses of the Buddha: A new translation of the Majjhima Nikāya (Bhikkhu Ñāṇamoli, & Bhikkhu Bodhi, Trans.; 4th. ed.). (2009). Wisdom Publications.

The Long Discourses of the Buddha: A Translation of the Dīgha nikāya (M. O’C. Walshe, Trans.). (1995). Wisdom Publications. Reading Faithfully: Digha Nikaya. https://readingfaithfully.org/digha-nikaya-translated-by-bhikkhu-sujato-free-epub-kindle-pdf/#

The Dharmafarers: Suttas with commentaries (Piya Tan, Trans.). (2019.) https://www.themindingcentre.org/dharmafarer/

U Ko Lay. (Ed.). (2005). Guide to Tipitaka. Buddha Dharma Education Association.

Norman, K. R. (1983). Pāli Literature: Including the canonical literature in Prakrit and Sanskrit of all the Hinayana schools of Buddhism. Otto Harrassowitz.

Tájékoztatóban:

1. Bhikkhu Ñāṇamoli – Bhikkhu Bodhi 1995. The Middle Lenght Discourses of the Buddha. Boston: Wisdom Publication.
2. Bhikkhu Sujato (tr.) 2018. The Long Discourses. Published online at SuttaCentral. [online] suttacentral.net
3. Piya Tan (tr.) 2018. The Dharmafarers. Suttas with commentaries (Early Buddhism). [online] http://www.themindingcentre.org/dharmafarer/sutta-titles-2
4. U Ko Lay (ed.) 1985. Guide to Tipitaka. Buddha Dharma Education Association Inc.
5. Norman, K. R. 1983. Pāli Literature. Wiesbaden: Otto Harrassowitz.

Terjék J. (2011). A klasszikus tibeti nyelv szerkezeti felépítése: Tibeti nyelvtan (2. bőv. kiad). Damaru Könyvkiadó.

Hodge, S. (2009). An Introduction to Classical Tibetan. Orchid Press.

Rockwell, J. (1991). A Primer for Classical Literary Tibetan (2nd ed.; Vol. 1-2).  Samadhi Bookstore.

mdo mdzangs blun gsung pa po/ ston pa sangs rgyas bcom ldan ’das/ brjod don ni/ las rgyu ’bras kyi rnam gzhag gtso bor bstan pa [Bölcs és balga] (1994). Tibetan Publishing House.

Sutra of the Wise and Foolish [mdo mdzangs blun]: or Ocean of Narratives [üliger-ün dalai] (S. Frye, Trans.; 3rd ed.). (2006). Library of Tibetan Works & Archives.

Tájékoztatóban:

1. Terjék József 2011. Klasszikus tibeti nyelv. Budapest: Damaru Kiadó.
2. Hodge, Stephen 2009. An Introduction to Classical Tibetan. Bangkok: Orchid Press.
3. Rockwell, John, Jr. 1991. A Primer for Classical Literary Tibetan I-II. Barnet: Samadhi Bookstore.
4. 1968. mdo mdzangs blun gsung pa po/ ston pa sangs rgyas bcom ldan ’das/ brjod don ni/ las rgyu ’bras kyi rnam gzhag gtso bor bstan pa/ Dharamsala: Tibetan Publishing House.
5. Frye, Stanley 2006. Sutra of the Wise and Foolish. Dharamsala: Library of Tibetan Works & Archives.

Thogme Szangpó. (2016). A bódhiszattva harminchét gyakorlata (Végh J., Ford.; Kiadatlan kézirat).  A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Langri Thangpa. (2013). Nyolc versszak a tudat áthangolásáról (Végh J., Ford.; Kiadatlan kézirat).  A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Atísa. (2020). Bódhipathapradípa: Tibeti, rekonstruált szanszkrit és magyar szöveg (Végh J., Ford.; Kiadatlan kézirat).  A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Sántidéva. (2001). A bódhiszattva életútja. Buddhista Meditációs Központ.

Dilgo Khyentse. (2007). The Heart of Compassion: The Thirtyseven Verses on the Practice of a Bodhisattva. In The Collected Works of Dilgo Khyentse (Vol 1., pp 197-362). Shambhala Publication.

Tájékoztatóban:

1. Thogme Szangpó 2013. A bódhiszattva harminchét gyakorlata. (Fordította és összeállította, magyarázatokkal ellátta: Végh József) Budapest: TKBF jegyzet
2. Langri Thangpa 2013. Nyolc versszak a tudat áthangolásáról. (Fordította Végh József, kézirat) Budapest:TKBF jegyzet.
3. Atísa 2015: Bódhipathapradípa. (Fordította Végh József, kézirat) Budapest:TKBF jegyzet.
4. Sántidéva 2001: A bódhiszattva életútja. Tar: Buddhista Meditációs Központ.
5. Dilgo Khyentse 2010: The Heart of Compassion: The Thirtyseven Verses on the Practice of a Bodhisattva. In: The Collected Works of Dilgo Khyentse Vol 1. pp 197-362. Boston, London: Shambhala. Publication Inc.

Tatarkiewicz, W. (2000). Az esztétika alapfogalmai: Hat fogalom története. Kossuth Kiadó.

Almási M. (2003). Anti-esztétika: Séták a művészetfilozófiák labirintusában (3. jav. bőv. kiad.). Helikon Kiadó.

Shusterman, R. (2003). Pragmatista esztétika: A szépség megélése és a művészet újragondolása. Kalligram Kiadó.

Cazeaux, C. (Ed.). (2000). The Continental Aesthetics Reader. Routledge.

Eco, U. (1996). Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó.

Tájékoztatóban:

1. W. Tatarkiewicz: Az esztétika alapfogalmai (Kossuth, Budapest, 2006.)
2. Almási M.: Anti-esztétika (Helikon, Budapest, 2003.)
3. R. Shusterman: Pragmatista esztétika (Kalligram, Pozsony-Budapest, 2003.)
4. C. Cazeaux (ed.): The Continental Aesthetics Reader (Routledge, London and New York, 2011.)
5. Eco, Umberto 1991. Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Gondolat.

Kabat-Zinn, J. (2013). Az éber figyelemről örök kezdőknek: Hódítsuk vissza a jelen pillanatot és az életet! Ursus Libris.

III. Karmapa Rangdzsung Dordzse. (2004). A közönséges tudat és a bölcsesség: Khenpo Cering tanítása. Magyarországi Karma Kagyüpa Buddhista Közösség.

Kornfield, J. (2017). A bölcs szív: Buddhista tanítások pszichológiai megközelítésben a nyugati világ számára (Tóth Zs., Ford.). Ursus Libris.

Ngakpa Chögyam, & Khandro Déchen. (2013). Roaring Silence: Discovering the Mind of Dzogchen. Shambala.

Rockwell, I. (2014). Az Öt Bölcsesség Energia: A személyiségek,  érzelmek és kapcsolatok megértésének buddhista útja. Lunarimpex Kiadó.

Tájékoztatóban:

1. Kabat-Zinn, Jon 2013. Az éber figyelemről – örök kezdőknek. Ursus Libris.
2. Khenpo Cering 2004. A közönséges tudat és a bölcsesség. Budapest: Magyarországi Karma Kagyüpa Buddhista Közösség.
3. Kornfield, Jack 2017. A bölcs szív. Ursus Libris.
4. Ngakpa Chögyam, Khandro Degchen 2002. Roaring Silence. Discovering the Mind of Dzogchen. Boston and London: Shambala.
5. Rockwell, Irini 2014. Az Öt Bölcsesség Energia. Debrecen: Lunarimpex.

Namkhai Norbu. (2008). Yantra yoga: The Tibetan yoga of movement. Snow Lion Publications.

Namkhai Norbu. (2009). Jantra jóga: Segédlet. Magyarországi Dzogcsen Közösség.

Namkhai Norbu, & Andrico, F. (2019). A mozgás tibeti jógája: A jantra jóga művészete és gyakorlata. Magyarországi Dzogcsen Közösség.

Tájékoztatóban:

1. Csögyal Namkhai Norbu: Yantra Yoga, the Tibetan Yoga of Movement, Snow Lion Publications Ithaca, New York, 2008.
2. Csögyal Namkhai Norbu: Jantra Jóga segédlet, Magyarországi Dzogcsen Közösség, Budapest 2009.
3. Csögyál Namkhai Norbu, Fabio Andrico: A mozgás tibeti jógája, Magyarországi Dzogcsen Közösség, Budapest 2019

Análajó. (2007). Szatipatthána: A megvalósítás egyenes útja (Tóth Zs., Ford.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Ácsán Szucsittó. (2007). Buddhista meditáció: Az alapok (Malik Tóth I., Ford.). Buddhapada Alapítvány.

Kabat-Zinn, J. (2009). Bárhová mész, ott vagy: Éberségmeditáció a mindennapi életben. Ursus Libris Kiadó.

Ajahn Brahm. (2006). Mindfulness, Bliss, and Beyond: A Meditator’s Handbook. Wisdom Publications.

Bhikkhu Sujato. (2001). A Swift Pair of Messengers.  Inward Path.

Tájékoztatóban:

1. ANÁLAJÓ 2007. Szatipatthána – A megvalósítás egyenes útja. (ford. Tóth Zsuzsanna) Budapest: A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.
2. SZUCSITTÓ, ÁCSÁN 2007. Buddhista meditáció – Az alapok. (ford. Malik Tóth István) Budapest: Buddhapada Alapítvány.
3. KABAT-ZINN, JOHN 2009. Bárhová mész, ott vagy. (ford. Veszprémi Krisztina) Budapest: Ursus Libris.
4. BRAHM, AJAHN 2006. Mindfulness, Bliss, and Beyond. A Meditator’s Handbook. Boston: Wisdom Publications.
5. SUJATO BHIKKHU 2001. A Swift Pair of Messengers. Penang: Inward Path

Tanári ajánlás – Földiné Irtl Melinda 2022/23

Análajó. (2007). Szatipatthána: A megvalósítás egyenes útja (Tóth Zs., Ford.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Dhammasami, K. (2014). Mikor, ha nem most?: tudatos jelenlét könnyedén (Basa Á., Nemes M., &   Szekeres T., Ford.) Buddhista Vipassana Alapítvány.

Gunaratana, H. (2019). Az éber tudatosságról közérthetően (Tóth Zs., Ford.). A Tan Kapuja.

Nyanaponika Thera. (1994). A buddhista meditáció szíve:  A Satipatthāna Sutta szövege és kommentárjai. Orient Press.

Bhikkhu Bodhi. (1993). A nézetek mindent felölelő hálója: A Brahmajāla sutta és kommentárjai. Orient Press.

Ṭhanissaro Bhikkhu. (2010). Skill in Questions: How the Buddha taught. Metta Forest Monastery.

Ṭhanissaro Bhikkhu. (2002). The Karma of Questions: Essays on the Buddhist Path. Metta Forest Monastery.

Ajahn Jayasaro. (2013). Without and Within: Questions and Answers on the Teachings of Theravāda Buddhism. Buddhadasa Indapanno Archives.

Porosz T. (2012). A buddhizmus lexikona: A Buddha tanítása és a théraváda irányzat szakszavai. A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Tájékoztatóban:

1. BODHI, BHIKKHU 1993. A nézetek mindent felölelő hálója. A Brahmajāla sutta és kommentárjai. Budapest: Orientpress.
2. ṬHĀNISSARO BHIKKHU 2010. Skill in Questions. Valley Center (USA): Metta Forest Monastery.
3. ṬHĀNISSARO BHIKKHU 2002. The Karma of Questions. Essays on the Buddhist Path. Valley Center (USA): Metta Forest Monastery.
4. JAYASĀRO, AJAHN 2013. Without and Within. Questions and Answers on the Teachings of Theravāda Buddhism. Bangkok (Thailand): Buddhadasa Indapanno Archives.
5. POROSZ TIBOR 2012. A buddhizmus lexikona. A Buddha tanítása és a théraváda irányzat szakszavai. Budapest: A Tan Kapuja Buddhista Főiskola

Calling Witness with a Hundred Prostrations (n.d.). [dpang skong phyag brgya pa – Toh 267, Degé Kangyur Vol 68 (mdo sde, Ya), folios 1b-5b.] 84000 : Translating the Words of the Buddha. https://read.84000.co/translation/UT22084-068-001.html

Jamgön Kongtrul. (2002). Creation & Completion: Essential Points of Tantric Meditation. Wisdom Publications.

His Holiness the Dalai Lama. (2005). Yoga Tantra: Paths to Magical Feats. Snow Lion Publications.

Tulku Urgyen Rinpoche. (2006). Repeating the Words of the Buddha (2nd. ed.). Rangjung Yeshe Publication.

Tájékoztatóban:

1. Buddhához, vagy a szavait őrző hagyományhoz kötődő alapszöveg (ágama / nikája)
2. Calling Witness with a Hundred Prostrations (dpang skong phyag brgya pa)) – Toh 267, Degé Kangyur Vol 68 (mdo sde, Ya), folios 1b-5b
3. JAMGON KONGTRUL LODRO THAYE: Creation & Completion Essential Points ofTantric Meditation, Commentary by KHENCHEN THRANGU RINPOCHE, Wisdom Publications, London 2002.
4. His Holiness the Dalai Lama: Yoga Tantra Paths to Magical Feats, Snow Lion PublicationsIthaca, New York, Boulder, Colorado 2005.
5. Tulku Urgyen Rinpoche: Repeating the Words of the Buddha,Rangjung Yeshe Publication, Hongkong 2006

Davies, B. (1999). Bevezetés a vallásfilozófiába. Kossuth Könyvkiadó.

Kolakowsi, L. (1992). Ha nincsen Isten….: Avagy a vallásról, az istenről, az ördögről, a bűnről és egyéb nyugtalanító vallásbölcseleti kérdésekről. Európa Kiadó.

Molnár T.  (1996). Filozófusok istene. Európa Kiadó.

Craig, W. L.  (2001). Time and Eternity: Exploring God’s Relationship to Time. Crossway Books.

Dickson, G.G. (2005). The Philosophy of Religion.  SCM Press.

Tájékoztatóban:

1. Davies, B. Bevezetés a vallásfilozófiába, Bp. Kossuth Könyvkiadó, 1999. 11-217.
2. Kolakowsi, L. Ha nincsen Isten…, Bp. Európa Könyvkiadó, 1992.
3. Molnár, T. Filozófusok istene, Bp. Európa Könyvkiadó, 1996.
4. 6. Craig, W.L. Time and Eternity. Exploring God’s Relationship to Time, Illinois, Crossway Books, 2001.
5. 7. Griffith-Dickson, G. The Philosophy of Religion, London, SCM Press, 2005.

Dobosy A. (2018). A fehér selyemszál hossza: Szútrák, kóanok, versek, eredeti tanulmányok és mai modern zen írások (Dig. kiad.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Dobosy A. (2018). A Nincs-kapu: Kóangyűjtemény (Dig. kiad.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Dobosy A. (2018). Kék szikla gyűjtemény: Kóangyűjtemény (Dig. kiad.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Genro (2018). Vasfurulya: Tetteki tószui (Dobosy A., Hetényi E., & Tokaji Zs., Ford.; Dig. kiad.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Varsányi Gy. (2019). A csan buddhizmus története (2. kiad.). A Tan Kapuja Buddhista Főiskola.

Tájékoztatóban:

1. Dobosy Antal: A fehér selyemszál hossza – Zen szöveggyűjtemény; A Tan Kapuja Buddhista Főiskola jegyzete, Digitális kiadás az EFOP-3.4.3-16-2016-00024 pályázat keretében készült. Budapest, 2018
2. Dobosy Antal: A Nincs-kapu kóangyűjtemény; A Tan Kapuja Buddhista Főiskola jegyzete, Digitális kiadás az EFOP-3.4.3-16-2016-00024 pályázat keretében készült. Budapest, 2018
3. Dobosy Antal: Kék szikla kóangyűjtemény; A Tan Kapuja Buddhista Főiskola jegyzete, Digitális kiadás az EFOP-3.4.3-16-2016-00024 pályázat keretében készült. Budapest, 2018
4. Genro: Vasfurulya – Száz zen kóan; Fordították: Dobosy Antal, Hetényi Ernő, Tokaji Zsolt, A Tan Kapuja Buddhista Főiskola jegyzete, Digitális kiadás az EFOP-3.4.3-16-2016-00024 pályázat keretében készült. Budapest, 2018
5. 5. Varsányi György: A csan buddhizmus története; Tan Kapuja, Budapest, 2019